...SAMPLE...

assalamualaikum,,

seriously bored gila buat short sem dekat sini but then one day Cik Wan antar mesej..


Cik wan: nk join tak program hujung minggu ni
Aku: program apa?
Cik wan: entah ada akak ni hantar mesej cakap ada program,jomlah hujung minggu tak buat pape best gak  tak de la bosan sangat kan.
Aku: hmm ok jugak tu..ok orite boleh-boleh.

dalam hati apa la wan ni ajak aku tapi program apa pun dia tak tahu..tapi ok jugak kalau pergi tak dak la aku bosan sangat kan..



then one message receive: kepada para peserta SAMPLE please wear sport attire sebab aktiviti ini akan melibatkan permainan dalam air..


ha toin-toin ni yang lemah ni aku ingat talk biasa-biasa je nah kena pakai sport attire pulak sah-sah aku kena bawak baju spare right..so mlm tu packing la baju n those yg berkaitan dengannya tu kan & salah satu benda yg amat tak boleh diterima pakai aku bawak kasut kasual so aku aspect there are some guys will be join us right so kena la behave sikit..


then esoknya, aku pun pergi la berkumpul dekat tempat yg dijanji but tettt,,kita bukan naik bas tapi naik kereta ye & there were no guys at all..ok aku mnyesal bawak kasut tu klau aku tahu aku bawak je selipar jamban dekat dorm tadi..


Sungai Pisang that is the destination tak jauh area Gombak jugak..ok tukar sikit perkataan sungai tadi jadi kampung haha same with my kampung's name..tapi disebabkan kitaorang semua ni tak pernah sampai its feel like a long journey to us hah rupa-rupanya mmg jauh pun sebab apa,,sebab sesat, tah sampai hutan mana tah kitaorang pergi..tapi salute la tempat tu mmg mendamaikan.ramai sangat bikers, but of course lot of them Chinese..

sampai juga dekat location after sesat dua kali, tapi berbaloi cause tempat dia cantik sangat..





baru entrance tapi dah over acting..


tapi kitaorang kena redah anak-anak sungai yg ada untuk sampai ke location tu but one thing yg aku perasan akak-akak yg handle ni bawak periuk & some food hmm ni nk picnic bukannya program yg mcm aku pikir tu ok mood nk mndi sungai terus datang yeppi..



sebelum tu kitaorng ada la buat some activities tapi semua main dalam air, best sangat like played "zip zap" & "ting tang" hah apa ke benda tah mainan tu aku pun dah lupa nama dia..tapi siapa yg kalah kena jawab soalan..and cer teka siapa yg keluar first of course aku sbb masa tu aku blank..teruk kan!! hehehe aku ni mmg kuat blank sikit..argh tak kisah la janji boleh main air ye dak..





but something came across my mind bila aku nmpak batu bertulisan Allah,,someone found that, subhanallah tak dapat digambarkan perasaan tu sangat kagum dengan ciptaan Allah & from that aku taw there must be something behind that.


kita hidup mesti ada tujuannya kan..same with that batu mesti ada tujuan knapa Allah jadikan dia macam tu,,
"KUN FAYAKUN" jadilah maka ia akan terjadi so from that moments aku mula berfikir hidup jugak mesti ada tujuankan Allah tak kan jadikan manusia tanpa tujuan right? jangan mudah merungut..asyik cakap" bosan la, boring la, tak tahu nak buat apa la" try isi masa lapang dengan buat something so tak la nnt kita rasa hidup kita ni kosong je kan..termasuklah aku yg suka sangat merungut ni remnder for myself jugak la ye..








tadaa this book akak senior yg introduce..nice kan tajuk dia really want to have this one..drpd tajuk pun dah tertarik hope that book can make my knowledge added about this life..

ok bye-bye,,anneyong



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...