...The Bless of Ramadhan...

assalamualaikum,,,

already miss to update the blog walaupun baru dua minggu kan tapi tak kira nk cakap rindu jugak kat kamooo..so bila dah rindu mesti la ada sesi story-morry kan haha sesedap je aku bantai cakap kan tah betul ke tak ada perkataan tu..

The Bless of Ramadhan, 28-29 July, Kg Air Kuning,Bukit Bandaraya Shah Alam erkk kampung ke tapi bg aku tu bukan kg dah kot kaya giler org yg duduk kat situ walaupun orang asli tw,,ha kalah rumah aku kat kampung,,dah tahap dlm bndar dah, first time sampai, terlopong aku tengok rumah-rumah kat situ..

ok now nak start cerita,,disebabkan bosan sangat dduk melepak je dlm bilik kan so aku pun cari la program utk join masa lapang-lapang ni kan and its just my luck bila kawan aku cakap JASA ada buat program THE BLESS OF RAMADHAN bersama orng asli,,so join je la kan..




ha nk tw x apa job aku,,aku dapaat catering,,hehhe mula-mula mmg la aku suka sangat sbb bukan aku nk cakap aku dah biasa ngn kerja ni kan tapi mmg pun sebab my mom buat katering so xde la kekok sangat aku nk buat kerja kan tapi bila dah sampai situ huarghh rasa mcm nk nangis penat xyah cakap la kan sampai buka puasa habis 2 jag air kita orng belasah,,dasyat tak, air je taw xmasuk pun bnda lain,,pastu bila nk makan nasi dah x boleh sbb rasa macam air tu dok mengongcang je dlm perut..








1st time masak mak xde kat sebelah dah la bajet utk 300 orng,,ok pagi-pagi dah call mak mintak resepi takut nnt bila dah nk mula masak xtw nk buat apa dulu kan,, tapi aku in charge part senang je "jelatah" muhehhe sbb aku takut xpandai nk bajet masak ayam kurma aku terus cop awal-awal nk buat jelatah nasib baik rasa dia ok,,hehe so dah habis tu aku pun tolong la masak ayam kurma perghh penat kot 3 kali kena masak sbb periuk tu kecik..sampai ke malam masak tapi yg last sekali tu kita orng masak lepas berbuka..kalau la badan aku guna bateri kan macam phone tu rasanya masa tu dah tinggal 1 bar je kot..






"amboi-amboi Awatif sempat lagi ea ko posing-posing tengok orng lain semua dah mcm xkuasa nk posing"


masa ni tengah goreng rempah aku pun xtw yg rempah tu kena goreng dulu sbb kat tempat aku just kena tumis je bahan-bahan dia and then masuk serbuk kurma tu tapi ye la kan lain orng lain cara so aaku ikut je la bukan aku yg masak pun kang cakap bnyak-banyak pulak tak pasal kena halau..




tadaaa aku rasa ni periuk first kot..









catering's member thanks semua...walaupun penat plus letih tapi kan bila ada kemera nk snap semua senyum best sangat kerja ngn korang..


disebabkan kerja aku kat dapur je so aku macam xtw sangat la nk cerita pasal part yg lain-lain tu so kita tengok gambar je la ea..






















ok bye-bye..anneyong.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...