...Hargailah Nikmat Sihat Sebelum Sakit...

Assalamualikum..

ape khabar semua,,hope uolls semua sihat la ea,,aku hmm kurang sihat sikit haihh entah la mcm mana nk blk register untuk sem baru ni..hish pening kepala dok pikiaq taw..








dalam 5 perkara ni 1 yg aku nk highlight sihat sebelum sakit.. ya kalau dulu kita sihat kita selalu ckp kang senang sakit tak payah susah-susah pikir banyak-banyak kan just tido & rest sajor..


tapi bila dah sakit pulak cakap eiii boringnya sakit asyik tido je tak boleh nak buat apa..hmm macam tu la kan manusia semua tak kena..





yup betol-betol Demi Masa..sesungguhnya manusia itu dalam kerugian.. WHY??? kerana manusia ni tidak lepas dari melakukan perkara-perkara yg merugikan,melalaikan tanpa dia sedari melainkan org-org yg beramal soleh dan beriman..





oklah nak cerita sikit pengalaman aku sakit selama seminggu ni...aku rasa inilah sakit yg paling teruk pernah aku alami sakitnya Ya Allah hanya tuhan sahaja yg tahu..may Allah always bless on me..tapi alhamdulillah aku sentiasa ingatkan diri aku jika sakit macam ni aku tak mampu nak bertahan macam mana bila nnt nk mati..


aku dah terpikir adakah ini pengakhiran hidup aku sehinggakan nk membuat satu sujud dalam solat pun aku tak mampu subhanallah bertapa bersyukur saat dahi ini menyentuh sejadah sangat terasa nikmatnya dapat bersujud pada tikar sejadah yang selama ni aku tak dapat rasainya masa aku sihat,,alhamdulillah...same goes with rukuk terasa nikmat dapat melakukan satu rukuk tak dapat digambarkan dengan kata-kata hanya Allah sahaja yg tahu..

ada hikmah di sebalik kesakitan yg aku hadapi aku belajar untuk mensyukuri setiap perbuatan yg dapat aku lakukan alhamdulillah..


walaupun kini jalanku seperti cik tam & cik win (ketam dan penguin) terkengkang-kengkang plus lambat tapi aku still bersyukur aku still dapat berjalan tak pe lah lambat sikit asalkan dapat berjalan kan mungkin sebab sepanjang aku sakit aku asyik terbaring je kot ...so segala urat-urat maybe dah terkeras atau dah terbelit-belit kot muhhehehe...

to my bestfriend Cik Syiro 

"awak-awak lepas ni saya dah tak boleh lagi nk speed laju-laju
pergi kelas macam dulu taw"
lepas ni kita kena pegi awal la ea kelas kalau tak nanti lambat masuk kelas
tapi saya janji ngn awak benda ni tak lama just for a few week until saya 
sembuh sepenuhnya lepas tu saya nk jln laju-laju macam dulu lagi pi class
the best moment ever..

semoga awak pun sihat selalu...
jumpa nnt ahad ni..insyallah..


kepada semua kawan-kawan yg nk register for new sem jumpa korang dekat sana nnt ea insyallah..


now********

alhamdulillah aku semakin sihat,,semoga kesihatan yg Allah berikan ini akan lebih aku syukuri dan nikmati..





dah-dah tak maw sedih-sedih shoohhhhhhhhh pergi jauh-jauh..hahha nk mood happy-happy pulak..korang rindu sangat dekat korang semua hmm tak sabar nk jumpa taw ada bnyak cerita nk cerita dekat korang..

**************************************


sebelum aku akhiri entry kali ni jgn lupa say "alhamdulillah" thank you Allah kerana memberikan nikmat kesihatan kepada kita 

moga-moga lepas ni kita akan lebih menghargainya..ameen

bye-bye..anneyong.














No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...