...Roti Telur Berbulu...

assalamualaikum,,

tonight feeling excited nak tulis blog after  two weeks berhempas pulas membanting tulang menghadap perang exam,,(ayat kekonon rajin sangat dok mentelaah buku). so tonight yea I'm free from exam..

so here the story,,,

lokasi: kedai mamak, klang.

masa tu dah pukul 4 lebih, perut masih belum diisi,,sampai kedai mamak tak taw pulak nak makan apa haru betoi aku ni..pikir punya pikir last-last orderlah roti telur satu....tengah kusyuk makan roti telur tetibe terasa pulak nak selak-selak main auw chak ngn roti tu..sekali selak nampak BULU daa... BULU hokey bulu dan seratus peratus bulu tu manusia punya bukan haiwan....

aku tak konfem itu bulu ape same ade bulu lobang hidung, bulu tangan,bulu misai,bulu janggut ataupun bulu dada.. YERK YERK YERK... super geli, rasa kembang pulak tekak tulis benda ni..




tapi bulunya sedikit kerinting,,sama ade bulu tangan ataupun bulu dada aku pun tak pasti hanya mamak tu sorang ja yang dapat konfemkan...apa aku buat lepas tu?.. tolak roti ketepi la tak kan aku nak makan buat selamba tenuk je macam tak de ape-ape kan..

kak uli: kenape tak makan
me: ade bulu hahhaa

aku gelak je sambil bayang macam mane la mamak tu uli roti canai sampai luruh habis bulu-bulu dia...semangat betol dia menguli roti tu..

mula la aku teingat ape yang abah cerita yg mamak ni menguli roti canai pakai kaki ayarghh!!! cikgu bm cerite mamak letak kain pelikat yang dia pakai dalam kuah kari ayarghh lagi kuat aku gelak sampai mamak keliling tu pandang pelik haha...aghhh pedui ape suka hati gua la nak gelak guling-guling pun.

lepas  mamak-mamak tengok aku pelik lain macam je dia pun datang tanya then cakapla roti tu ade bulu pastu dia tanya aku nak ganti yang baru ke? aku geleng kepala sambil gelak-gelak..gila engkau kang nanti lagi banyak bulu dia yang luruh tu ko sanggup nak makan..huish tak maw-tak maw,, aku bukan ape tak lalu nak makan tu satu hal,, satu lagi aku kesian pulak dekat mamak tu cer bayang satu hari dia buat 100 biji,,satu biji satu helai bulu tak ke naya bulu-bulu dia habis macam tu je..free je sedekah bagi orang makan..plus kesian kat mamak tu lepas ni tak berbulu la dia..






so conclusionnya silalah main auw chak dengan roti untung-untung ko nampak bulu macam aku...

p/s: awas dengan kedai mamak. sila check makanan yg anda makan.bye-bye..





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...