ummatic week..

assalamualaikum..





ha ha chuuummmm... maaf dah berabuk sangat blog ni..lama tak update la katakan.. ceritanya sejak masuk sem baru ni banyak sangat kerja nak kena buat plus also get involve with karate club dan ada la sikit-sikit tolong someone ni berniaga.. & i took photography skill yo!! but still in learning progress..



ok nak cerita pasal ummatic week yg baru je berlaku beberapa minggu yg lepas..seriously wehh best giler nk mampos, over tak ayat aku..nak tahu kenape???



sebab-sebabnya:

1) the events was only in IIUM.. IIUM ok repeat lg IIUM.. universiti lain xde hokeyy,, so melepas la orang-orang yang belajar dekat U lain tu sebab masa "ummatic week" ni la korang boleh kenal culture & arts dari negara-negara Islam yang lain.. ha rugi kan rugi kan tak datang hari tu..


2) Yang kedua boleh makan FREE hokey!!! FREE FREE FREE gitu. no charge !! waktu ummatic week ni boleh rasa macam-macam makanan yg best-best tak kiralah dari Mediterranean ke, Arab ke, India ke, semua ada.. tapi sem ni aku pon melepas sebab tak perasan date dia.. tahun lepas aku try makanan dari Somalia.. sedap weh!! kalau korang nak rasa semua makanan ni datang waktu CONVEST nanti tahun depan ea..

3) yg ketiga, haa jeng jeng!! waktu ummatic week ni jugak,, foreigners ni ada bukak booth so boleh la try dia punya baju ke, nak tengok alat-alat tradisi diaorang ke semua ada dekat situ.. ha contoh macam kat bawah ni..







 



ha ni dia tengah nak memperkenalkan alat muzik dia kot,, lupa pulak aku nak tanya hari tu... ha belakang tu aku taw tu mangkuk kayu.. suka hati aku je cakap..


ha ni aku kenalkan jiran bilik sebelah aku dari Somalia kalau aku tak silap la.. sebab sepanjang dia duduk sebelah bilik aku ni,, aku asyik lupa je nak tanya apa nama dia.. ha nampak tak betapa sibuknya aku..




ni amoi cantik dari China.. ha tapi muka lebih kurang kawan aku si fieqa bella..




kalau aku cakap ni piring makan capati korang pecaya tak.. ha tak percaya kan tapi itulah kenyataanya!! ha aku pon terkezuut hari tu..last-last dia ckp sister only dry capati ok!! no kuah-kuah.. ha ingat mamat foreigner kat UIA tak pandai cakap melayu ke..


ha ni fieqa bella.. sama tak dengan amoi kat atas tadi..





from INDONESIA yo !! 



ha ni tak taw fashion dari mana... tapi ni kira the best fashion la dekat dia punya country.. 


ha bestkan,, tu belum lagi closing ummatic week,, ha klau nak tengok the picture kena tunngu next post ya!! have to go now sebab nak gi sidai baju plus mandi hokeyy.. busuk pulak sebab tadi baru balik jogging..


AdiĆ³s!!
bye-bye...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...