i hate money




wang, harta kekayaan siapa yang tidak ingin memilikinya... hanya orang yang bodoh sahaja yang tidak mahukannya... tapi dia sesungguhnya dia benci wang, harta dan kekayaan...kerana wang, harta dan kekayaan sebuah keluarga musnah tak sebahagia dulu...want to know why?

dia dibesarkan dlm sebuah keluarga yang sederhana,,kerana wang keluarganya dihina,,dan kerana wang juga keluarganya dibenci..orang miskin mane ade org suke kan,,tapi mereka bahagia..bahagia that is important right..

but now alhamdulillah hidup mereka dah stabil,,tapi kerana wang keluarga dia dah tak sebahgia dulu,,kerana adanya wang budak berusia 19 tahun menghadapi satu masalah keluarga yang sangat teruk sampaikan dia nekad untuk tidak lagi pulang ke rumah dan kadang kala dia terpikir untuk melarikan diri dari semua masalah itu..tapi itu tak kan menyelesaikan masalah kan...so she just faced it.. nak kata kuat tu tipulah kan she just 19 and just a kid...lebih kurang 6 bulan masa diambil untuk pulih seperti sediakala..tapi satu je yg belom berjaya sampai sekarang rasa kasih sayang,bahagia semua tu dah pudar tak sama macam dulu lagi.. dan itu bakal dikenang sebagai satu sejarah hidup yang bakal mendewasakan budak tu...


tapi sekarang nampaknya sejarang bakal berulang dimana wang dan pangkat menjadi keutamaan..keadaan dah tak sama macam dulu..different cases different situation.. that kid sekarang dah besar but the history will always haunted her,, why?

semua sebab wang...kadangkala dia tertanya kenapa dan mengapa? sejauh mana dia berlari kenangan tetap akan menghantui..dulu bahagia sekarang dah kurang dan dia takut bahagia akan dirampas oleh sesuatu yang paling manusia idamkan iatu wang.. she rather died than have to face it for the second time because it's to hurt.. ramai manusia cakap,,bila kita ade duit nanti kita bahagia,,but one things that they don't even know it..in order to gain that position you have to sacrificed something and sometime you don't even realized that they are no longer with you.. dalam maksud lain kasih sayang dan kebahgiaan mungkin akan hilang tanpa kamu sedari bilamana kamu terlalu sibuk untuk mencari kekayaan..

sekarang sejarah bakal berulang lagi sekali,,ape dia nak buat..bunuh diri tak mungkin kerana itu satu perbuatan yang akan dilaknat oleh Allah..

she will faced it for the second time and that hurt maybe or more than the first one..bilamana kita rase dah tak serasi baik kita jauhi.. selamat tinggal

aku benci kamu DUIT dan orang yang terlalu obses mahukan duit...hope satu hari kamu akan sedar bahawasanya duit itu tak menjamin kebahgiaan...dan bilamana kamu dah capai objektif kamu jangan kamu lupa bahawasanya ape yang kamu rase sebelum ini tak kan same dengan ape yang kamu rase sekarang..
so please stop love money,,better love the person who love you..

P/S: satu hari duit akan tinggalkan kita,,tapi orang yang sayang kamu tak kan pernah tinggalkan kamu melainkan jika dia benar-benar terluka atau terkesan dengan perbuatan kamu..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...